Regidoria de Drets Públics. Cooperació i Voluntariat

La regidoria desenvolupa la política municipal de cooperació al desenvolupament sostenible i la solidaritat global, mitjançant el finançament de projectes en matèria de cooperació internacional al desenvolupament, accions d'educació i sensibilització, fomentant en la ciutadania la solidaritat amb els pobles més desfavorits, i l’atenció de situacions d'emergència mitjançant la prestació d'accions d'ajuda humanitària. Les actuacions es realitzen amb el consens del Consell Assessor de Cooperació Internacional de l'Ajuntament d'Alacant, en el qual estan representats tots els grups polítics de la Corporació i les Organitzacions No Governamentals de desenvolupament de la ciutat.

Des de la Unitat de Voluntariat, les actuacions es dirigeixen a la ciutadania en general, a les persones voluntàries, a les entitats de voluntariat i a altres àrees de l'Ajuntament d'Alacant amb l'objectiu de facilitar la transformació democràtica de la nostra ciutat a través d'accions voluntàries organitzades basades en valors democràtics essencials com la solidaritat, la justícia social i la participació ciutadana en els desafiaments comuns.

En el Centre d'Associacions i Voluntariat, situat al carrer de Serrano, núm. 5, baix d'Alacant, es presta servei de suport a l'associacionisme i l'acció voluntària a través d'informació i assessorament, formació, mediació, i cessió de sales; així com, la promoció i difusió d'activitats associatives voluntàries.

Contacte de la Regidoria

Calle